Partners

Jyväskylän yliopisto

wysokość=

http://www.jyu.fi

O JYU, uniwersytet Jyvaskyla

Uniwersytet Jyväskylä jest uznawany na całym uniwersytecie badawczą. Jest to jeden z głównych i najpopularniejszych multidyscyplinarnych uniwersytetów w Finlandii. Spośród wszystkich uniwersytetów na świecie, University of Jyväskylä jest jednym z trzech procent najlepszych i najlepszych na świecie w kilku swoich dyscyplinach. Wzjąć jest bycie światowym liderem w badaniach nad uczeniem się, dobrostanem i odchyleniami od rzeczywistości, przekształceniem urzędu w celu zbudowania społeczeństwa. Oferują wysokiej jakości, opracowują badania programów studiów. Uniwersytet Jyväskylä pomaga naukowcom, zarówno nowym, jak i tym, którzy już korzystają z JYU, dzięki wysokiemu poziomowi sukcesu w swojej dziedzinie.Oferują atrakcyjne, multidyscyplinarne studia, które spełniają wymagania i wymagania kompetencyjne. Uniwersytet Jyväskylä to zachęcanie do nauki, który przyciąga do pracy i nauki najlepszych ekspertów z Finlandii i zagranicy. Uniwersytet Jyväskylä jest aktywny w wielu międzynarodowych programach, w tym jak program uczenia się przez całe życie, Nordplus, wymiana szkolnictwa wyższego Północ-Południe-Południe, FIRST i ISEP.

JYU, University of Jyvaskyla w programie Erasmus+ CodeInnova

Lider Dorobku Intelektualnego: O1

  • Zaplanowano i przetłumaczono na język angielski podstawy programowej nauczania programowania w szkole podstawowej; wspólna i spójna podstawa programowa programowania w szkole podstawowego działania do wykonywania działań, które współpracują przez partnerstwo projektu.
  • Dodatkowo JYVASKYLAN YLIOPISTO będzie odpowiedzialny za tłumaczenie materiałów projektowych na język fiński (2 podręczniki, platforma internetowa, 50 scenariuszy lekcji, materiały pomocne).
  • Rozpowszechnianie materiałów projektowych dostępnymi kanałami.
  • Partner przyczyni się do stworzenia wszystkich rezultatów pracy w ramach projektu.

 

I. Osnovna škola Čakovec

wysokość=

www.os-prva-ck.skole.hr

O l. Osnovna škola Č akovec

Położony w północno-zachodniej części Chorwacji, w pobliżu granicy słoweńskiej i węgierskiej, l. Osnovna škola Č akovecto najstarsza i największa szkoła podstawowa w regionie. Szkoła jest obecnie częścią wielu międzynarodowych projektów, takich jak Erasmus+, eTwinning, e-szkoła itp. Szkoła jest dobrze wyposażona komputerowo, w klasie wykorzystywane są różne narzędzia programistyczne, uczniowie są stale zachęcani do nauki programowania i korzystania z gotowych programów. tworzył oprogramowanie, badał, planował i tworzył własne media społecznościowe. Szkoła ma bardzo dobrą współpracę z Microsoft i Apple; w ten sposób szkoła ma status partnera Apple w edukacji. Podkreśla się duże znaczenie edukacji w zakresie matematyki, programowania i robotyki. Występy uczniów w licznych konkursach, w tym informatycznych, przyczyniają się do wysokiej rangi szkoły w regionie i kraju. Wyniki pracy nauczycieli i uczniów są regularnie prezentowane publicznie, na różnych regionalnych, konferencje krajowe i międzynarodowe, za które uczniowie i ich mentorzy zdobyli wiele nagród i wyróżnień. Społeczność szkolna docenia europejskie wartości i jest otwarta na nowe pomysły pochodzące od kadry edukacyjnej z całej Europy.

I. Osnovna škola Č akovec w programie Erasmus+ CodeInnova

Lider Dorobku Intelektualnego: O2

  • Przygotowanie 50 sprawdzonych modelowych scenariuszy zajęć, które będą spójne z podstawą programową nauczania programowania w szkole podstawowej.
  • Dodatkowo I Osnowa Szkoła Cakovec będzie odpowiedzialna za tłumaczenie materiałów projektowych na język chorwacki (podstawa programowa nauczania programowania w szkole podstawowej, materiały upowszechniające).
  • Rozpowszechnianie materiałów projektowych dostępnymi kanałami.
  • Partner przyczyni się do stworzenia wszystkich rezultatów pracy intelektualnej w ramach projektu.

 

Školska knjiga dd

wysokość=

https://shop.skolskaknjiga.hr/

O Školska knjiga dd

Školska knjiga jest jedną z największych firm wydawniczych w Chorwacji. Książka Szkolna powstała w 1950 roku jako wydawnictwo specjalizujące się w dziedzinie oświaty. Do tej pory School Book opublikował ponad 50 000 tytułów, a łączny nakład przekracza 450 milionów egzemplarzy książek. Wśród nich jest ponad 250 słowników, leksykonów i encyklopedii, a także ponad 210 milionów egzemplarzy czasopism branżowych i dziecięcych. Książka szkolna jest rozpoznawalnym znakiem firmowym chorwackiego wydawnictwa. Wzorem ostatnich 65 lat kształci pokolenia, zrzeszając najwybitniejsze zespoły autorskie z dziedziny kultury, nauki i edukacji. Jako największe wydawnictwo w Chorwacji o najdłuższej historii Školska knjiga dd współpracuje z wieloma wydawnictwami zagranicznymi, m.in.Quarto Publishing Group UK lub Éditions  Nathan, Francja. Školska knjiga dd jest również założycielem kilku firm działających w Serbii oraz Bośni  i Hercegowinie (m.in. BIGZ z Belgradu i Školska z Mostaru). Wydawnictwo współpracuje z tymi firmami wydając wspólne publikacje i organizując szkolenia. Skolska knjiga dd zatrudnia 500 pracowników etatowych i współpracuje z ponad 300 ekspertami.

Školska knjiga dd w programie Erasmus+ CodeInnov

Lider następujących rezultatów pracy intelektualnej: O3 i O4

  • O3 - Przygotowanie 2 podręczników do nauczania programowania w szkole podstawowej: jednego dla klas 1-4 i drugiego dla klas 5-9 ( w 4 językach partnerów projektu oraz w języku angielskim );
  • O4 – Stworzenie platformy internetowej wspierającej nauczanie programowania w szkole podstawowej (w tym materiały dydaktyczne do nauczania programowania w 4 językach partnerów projektu oraz w języku angielskim ).
  • Rozpowszechnianie materiałów projektowych dostępnymi kanałami.
  • Partner przyczyni się do stworzenia wszystkich rezultatów pracy intelektualnej w ramach projektu.

 

Zamojskie Towarzystwo Oświatowe

www.unia.zam.pl

O Zamojskim Towarzystwie Oświatowym

Zamojskie Towarzystwo Oświatowe jest stowarzyszeniem prowadzącym szkoły niepubliczne. Szkoły Unii Europejskiej (Zespół Szkół Społecznych im. Unii Europejskiej) obejmują szkoły podstawowe i średnie, kształcące uczniów w wieku 6-19 lat. Zapewnienie wysokich standardów nauczania zawsze było priorytetem działalności ZTO, a najwyższe pozycje szkół w rankingach regionalnych i ogólnopolskich świadczą o jego skuteczności. W celu stałego podnoszenia poziomu swojej działalności edukacyjnej ZTO angażuje się w tworzenie indywidualnych programów nauczania, specjalne działania wspierające edukację, ścisłą współpracę z lokalnymi instytucjami w celu zapewnienia dodatkowych praktyk w przyszłych dziedzinach kariery zawodowej studentów oraz współpracę międzynarodową. Stowarzyszenie prowadzące szkołę ma doświadczenie w realizacji innowacyjnych projektów, w tym międzynarodowe. Pracownicy mają doświadczenie w koordynowaniu programu Erasmus+ KA2, a zaangażowani nauczyciele są wykwalifikowani w efektywnej organizacji pracy na arenie międzynarodowej.

Zamojskie Towarzystwo Oświatowe w programie Erasmus+ CodeInnova

  • ZTO jest głównym koordynatorem projektu Erasmus+ CodeInnova

 Lider późniejszego Dorobku Intelektualnego : O5

  • Przygotowanie koncepcji sprawdzianów, do przetestowania podstawy programowej, scenariuszy lekcji, podręczników oraz platformy internetowej obejmującej co najmniej 200 uczniów i 20 nauczycieli.
  • Proces testowania do wykorzystania jako ewaluacja zaprojektowanych narzędzi dydaktycznych.
  • ZTO będzie odpowiedzialne za tłumaczenie materiałów projektowych na język polski (podstawa programowa nauczania programowania w szkole podstawowej, 2 podręczniki, platforma internetowa, 50 scenariuszy lekcji).
  • Rozpowszechnianie materiałów projektowych dostępnymi kanałami.
  • Partner przyczyni się do stworzenia wszystkich rezultatów pracy intelektualnej w ramach projektu.
  • Koordynacja projektu CodeInnova

 

Grupa Escolas de Fornos de Algodres

wysokość=

www.ae-fa.pt

O Agrupamento de Escolas de Fornos de Algodres

Kompleks szkolny Agrupamento de Escolas de Fornos de Algodres (AEFA) składa się z przedszkola, szkoły podstawowej i szkoły średniej zlokalizowanych w gminie Fornos de Algodres w regionie Guarda. Mimo położenia w trudnej ekonomicznie części regionu, szkoła zajmuje wysokie miejsca w rankingach ogólnopolskich. Zespół szkolny jest bardzo aktywny w projektach Erasmus+, koordynując niektóre z nich. AEFA działa pod nadzorem Ministerstwa Edukacji i spełnia kryteria jakości pracy określone przez Główny Inspektorat Oświaty. AEFA współpracuje z „EduFor Innov @ tive Classroom Lab”, co pozwala na wymianę informacji i budowanie sieci edukacyjnej obejmującej uczniów, nauczycieli i rodziców. Wyznaczając wysokie standardy kształcenia, szkoła promuje realną równość szans, która pozwala na sukces edukacyjny uczniów. Zaangażowanie we współpracę międzynarodową ma na celu rozwój kluczowych kompetencji oraz innowacyjność procesu edukacyjnego. Współpraca w zakresie programu nauczania i materiałów programistycznych korespondować będzie z powiązaniami szkoły z innymi instytucjami edukacyjnymi w celu rozpowszechniania i rozwijania projektu.

Agrupamento de Escolas de Fornos de Algodres w programie Erasmus+ CodeInnova

Lider procesu rozpowszechniania :

  • Opracowanie i wdrożenie strategii upowszechniania wyników projektów w Unii Europejskiej. Rozpowszechnianie materiałów projektowych dostępnymi kanałami.
  • Agrupamento de Escolas de Fornos de Algodres będzie współpracować z Zamojskim Towarzystwem Oświatowym przy testowaniu wyników projektu.
  • Proces rozpowszechniania będzie polegał na międzynarodowej konferencji, konferencjach prasowych, profesjonalnych komunikatach prasowych, broszurach i działaniach wirtualnych
  • Agrupamento de Escolas de Fornos de Algodres przetłumaczy również materiały projektu na język portugalski (podstawa programowa nauczania programowania w szkole podstawowej, 2 podręczniki, platforma internetowa, 50 scenariuszy lekcji).
  • Partner przyczyni się do stworzenia wszystkich rezultatów pracy intelektualnej w ramach projektu.

 

DISSEMINATION

(przykłady upowszechniania rezultatów projektu w krajach partnerskich)

1) ALL PROJECT PARTNERS (zebrane informacje z upowszechniania projektu w Chorwacji, Finlandii, Polski, Portugalii):  https://view.genial.ly/6320fac218827800110ccbaf/interactive-content-codeinnova

2) INTERNATIONAL CONFERENCE IN CROATIA, SIBENIK

Międzynarodowa konferencja naukowa - Konferencja Użytkowników CARNET (1500 uczestników) w Szybeniku w Chorwacji w dniach 25-28 października 2022 r. Prezentacja oraz publikacja zawiera linki do wyników projektu, dzięki czemu ułatwiony jest dostęp do materiałów projektowych, również poza partnerstwem CodeInnova  https://cuc.carnet.hr/2022/en/

( https://radovi2022.cuc.carnet.hr/modules/request.php?module=oc_program&action=summary.php&id=1021&_gl=1*22imh9*_ga*MTE1MjU4MzIzLjE2NTQzNjU3MzI.*_ga_F3WX9FY59L*MTY2NzA4NzA1NS4xNC4wLjE2NjcwODcwNTUuMC4wLjA.&_ga=2.136255665.1216030681.1667070911-115258323.1654365732 )

3) Międzynarodowa konferencja naukowa MIPRO, Chorwacja. Projekt prezentowany dwukrotnie, we wrzesniu 2021, oraz w maju 2022. 

http://www.mipro.hr/MIPRO2021.CE/ELink.aspx B. Denys, B. Klimczuk (Zamojskie Towarzystwo Oświatowe, Zamość, Polska), I. Ružić (I. OŠ Čakovec, Čakovec, Chorwacja)
„CodeInnova” Nauczanie programowania w szkole podstawowej

4) Prezentacja na międzynarodowej konferencji MIPRO 24 maja 2022, Bogusława Denys (Zamojskie Towarzystwo Oświatowe, Polska), Ivana Ružić (L. Szkoła Podstawowa Čakovec, Chorwacja), Tanja Djaković (Školska knjiga dd, Zagrzeb, Chorwacja), Mikko Vesisenaho & Emilia Ahlström, Silja Penttinen, Juho Liedes (Uniwersytet Jyvaskyla, Finlandia), Maria José Rodrigues (Agrupamento de Escolas de Fornos de Algodres, Portugalia) Erasmus+ CodeInnova - nowe podejście do nauczania programowania w szkołach podstawowych Informacje o wydarzeniu (mipro.hr)

5) Konferencja międzynarodowa w Finlandii 

Prezentacja na międzynarodowej konferencji Koli Calling 19 listopada 2021 r. oraz publikacja Zhidkikh, D., Fagerlund, J., Peltonen, M. i Vesisenaho, M. (2021). „CodeInnova”: ujednolicone ramy nauczania programowania i myślenia obliczeniowego w szkołach podstawowych. W O. Seppälä i A. Petersen (red.), Koli Calling '21: 21. Międzynarodowa Konferencja Koli Calling na temat badań edukacji komputerowej. ACM. https://doi.org/10.1145/3488042.3489964

6)  Prezentacja na krajowej konferencji ITK 2 grudnia 2021 ”Ohjelmoinnillisen ajattelun oppimispolku tutkimusperustaisena taustana monialaiselle opetukselle” https://itk-konferenssi.fi/en/event/interaktiivinen-tekniikka-koulutuksessi-2021-1221-konferen -03-108/track/ohjelmoinnillisen-ajattelun-oppimispolku-tutkimusperustaisena-taustana-monialaiselle-opetukselle-89255

TŁUMACZENIE: „Ohjelmoinnillisen ajattelun oppimispolku tutkimusperustaisena taustana monialaiselle opetukselle” = „ Ścieżka uczenia się myślenia komputacyjnego jako podstawowe tło badawcze dla nauczania multidyscyplinarnego”

7)  Prezentacja na krajowym seminarium szkoleniowym zorganizowanym przez Stowarzyszenie Nauczycieli Przedmiotów Matematycznych (MAOL ry), 9 października 2021 r. „Ohjelmoinnillisen ajattelun oppimispolun jäljillä LUMA-aineissa” https://koulutuspaivat.maol.fi/koulutuspaivat/tampere-10-2021 /ohjelma/#event-79

TŁUMACZENIE: „Ohjelmoinnillisen ajattelun oppimispolun jäljillä LUMA-aineissa” = Na ścieżce edukacyjnej ścieżki uczenia się myślenia komputerowego w przedmiotach STEM”

8) Prezentacja na seminarium szkoleniowym projektu Erasmus+ CT Academy „Computational Thinking Academy” w Sztokholmie Szwecja, 14-16 marca 2022. Uczestnicy pochodzili z Włoch, Belgii, Niemiec i Szwecji.

 

9) ZEBRANE PRZYKŁADY PUBLIKACJI

https://dl.acm.org/doi/10.1145/3488042.3489964

https://www.skolskiportal.hr/clanak/12556 -dvogodisnji-projekt-stvaranje-sustava-poucavanja-programiranja-u-os/?fbclid=IwAR3MOMVLWYlqjOM01OdVqunhlTTsmcsVA-lzKyOMbR-NbiqtcJzU

https://medjimurjepress.net/kultura-i-obrazovanje/codeinnova-testiranje-i-evaluacija-intelektualnih-rezultata/?fbclid=IwAR2daaSsbN-Di-QiQWLQKhUfS__OWhRiEU2_tHdTqnQ1.2.2.2sweb0j .

https://emedjimurje.net.hr/vijesti/skolski-kutak/3980090/medjunarodno-partnerstvo-prva-os-cakovec-nastavlja-kontinuirani-rast-i-razvoj-na-podrucju-digitalnih-kompetencija/?fbclid=IwAR1CZhqnAjx3wKl -zysoFFs-Mg4bL6Y 12.2.2021.

https://emedjimurje.net.hr/vijesti/skolski-kutak/3937590/i-os-cakovec-nizom-radionica-obiljezili-europski-tjedan-robotike/ 2.12.2020.

https://emedjimurje.net.hr/vijesti/skolski-kutak/3912966/erasmus-projekt-prva-osnovna-skola-cakovec-u-novu-skolsku-godinu-ulazi-s-deset-medjunarodnih-projekata/ 26.10. 2020.

10) Konferencja upowszechniająca w Portugalii, lipiec 2022

https://www.youtube.com/watch?v=LaYkX3TCh5s

11) Konferencja Upowszechniająca (Multiplier Event), Zamość, 23 sierpnia 2022

W konferencji uczestniczyło 62 uczestników, w tym 15 z zagranicy (62 participants, including 15 international guests)

 

Prezentacje/Presentations:

  • Prezydent Miasta Zamość, Pan Andrzej Wnuk, Dyrektor Wydziału Oświaty Pani Agnieszka Kowal, Prezes Zarządu Zamojskiego Towarzystwa Oświatowego Pan Andrzej Mazurkiewicz
  • „Nauczanie programowania w szkole podstawowej jako element nauczania informatyki – moja wizja” - prof. dr hab. Maciej M. Sysło, twórca polskiej podstawy programowej nauczania informatyki w szkole podstawowej i liceum ogólnokształcącym.
  • „Rezultaty projektu i ich wykorzystanie w praktyce”/’Erasmus+ CodeInnova Project Results in Practice’ – Bogusława Denys, dr Bogusław Klimczuk; Zamojskie Towarzystwo Oświatowe
  • „Podstawa programowa nauczania programowania w szkole podstawowej”/ ‘The core curriculum for teaching programming in elementary schools’ - Jukka Lehtoranta, Juho Liedes, Marika Peltonen, Mikko Vesisenaho; Uniwersytet Jyvaskyla, Finlandia
  • „Scenariusze lekcji jako element projektu – doświadczenia chorwackie”/ "Lesson scenarios as part of the project: Chatbot cookbook’- Ivana Ružić, Siniša Stričak; I. Osnovna Škola Čakovec, Chorwacja
  • „Podręczniki i platforma internetowa jako narzędzia wsparcia nauczania programowania w szkole podstawowej”/‘The ASSISTANT application - a revolution in preparation for teaching’ - Tanja Djaković , Krsto Lončarić ; Školska knjiga d.d., Chorwacja 
  • „Testowanie produktów projektu – doświadczenia szkolne”/Testing the project products - classroom experiences’ – Maria José Silva de Almeida Rodrigues, Marco Hélder Calçada Fernandes, Vítor Manuel Alexandre Almeida Silva; Agrupamento de Escolas de Fornos de Algodres Portugalia
  • Program Erasmus+ jako narzędzie wsparcia rozwoju szkół – prezentacja ‘Tu zaczyna się szkoła’ – Przedstawiciel Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji, Narodowej Agencji Programu Erasmus+, Pani Joanna Srebrzyńska

 12) Prezentacja projektu w ramach wydarzeń towarzyszących Narodowej Agencji Erasmus+ w Warszawie pt. „Podziel się sukcesem Erasmus+”, Warszawa, październik 2022